چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهیم
نوشته شده توسط : یاتای

یکی از مهمترین عوامل در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک استفاده از تزئینات و چیدمان است. شما با استفاده از ترفندهای دکوراسیون و تزئینات می توانید فضای اتاق خواب کوچک را بازتر و بزرگتر نشان دهید.

تختخواب

از فضا عمودی استفاده کنید.

وقتی با یک اتاق  کوچک سر و کار دارید که فضای کف آن نیز بسیار کوچک می باشد با استفاده درست و کارآمد  از سقف می توانید باعث می شوید نگاه مخاطب به سمت بالا کشیده شود و فضای بزرگتری را داشته باشد. همچنین با استفاده از قفسه هایی که از کف تا سقف نیز امتداد دارند علاوه بر بزرگتر نشان دادن اتاق شما باعث می شوند فضای  بسیاری را ذخیره کنید. بهترین مکان برای ایجاد قفسه های فضاهای فرو رفته داخل دیوار است. سعی کنید رنگ قفسه های اتاقتان با رنگ دیوار آن یکی باشد.

آینه اتاق خواب

استفاده از آینه

همه ما به یک آینه قدی جهت اتاق خوابمان نیازمندیم که بتوانیم به طور کامل خود را درون آینه مشاهده کنیم. اما در اتاق خواب های کوچک می توانیم از موارد بیشتری از آینه های استفاده کنیم . آینه ها با بازتاب نوری که دارند روشنایی بیشتری را در فضای اتاق خواب منعکس می نمایند و فضای بازتر و روشن تری را به شما هدیه می دهند. روشهای بسیاری  برای بکار گرفتن آینه ها وجود دارد:

  • درهای آینه ای کمدها
  • آینه های تزئینی بر روی کمد
  • آینه های تراش خورده بر روی تخت
  • آینه های کوچک و زیبا دسته بندی شده با فریم های مجزا از هم
  • چراغ های آینه دار یا کرومی

یک یا چند مورد از موارد بالا را در دکوراسیون اتاق خواب خود بکار بگیرید و نتیجه حیرت انگیز آن را در اتاق خود مشاهده کنید.

سرویس خواب

سرویس خواب خود را پایه دار انتخاب کنید.

سرویس خوابی را انتخاب کنبد که پایه دار باشد تا احساس مطبوع و بازتری را نسبت به اتاق خود داشته باشید.لازم نیست همه وسایلی را که در اتاق خواب دارید دارای پایه باشد. همین که یکی از وسایل دارای پایه باریک و بلند باشد و قسمت کف و دیوار اتاق خواب را برای شما به نمایش بگذارید برای بزرگتر نشان دادن اتاق شما کافی می باشد لازم نیست پایه ها خیلی بلند باشد در حدی که فضایی از اتاق را نمایان کند کافی است.

پرده اتاق خواب

مطابقت پنجره و دیوار

در اتاق خواب های بزرگ شما به راحتی میتوانید از پرده هایی با رنگ متضاد استفاده کنید. اما در اتاق خواب های کوچک بهتر است از رنگ پرده و دیوار یک رنگ و یا نزدیک بهم باشد. این امر باعث می شود که چشم بیننده در کل فضای اتاق در گردش باشد و در یک نقطه متمرکز نشود ودر چشم بیننده اتاق شما دارای فضای بازی باشد. برای اینکه فضای اتاق خواب شما از یکنواختی در بیاید می توانید از یک رنگ خیلی نزدیک به رنگ دیوار یا پنجره استفاده کنید که اتاق شما را از بی روح بودن رنگ سفید در بیاورد برای مثال می توانید برای کاغذ دیواری از رنگ خاکستری روشن استفاده کنید. اما اگر از رنگ های گرم وتیره استفاده کنید باعث میشوید فضای اتاق کوچکتر بنظر برسد.

چراغ اتاق خواب

استفاده از چراغ در بالای تختخواب

شما میتوانید از چراغ های دیوارکوب در بالای تخت خواب و متمایل به خود تخت استفاده کنید این امر باعث می شود نگاه و زاویه دید به سمت بالا کشیده شود و نور کافی برای اتاق خواب شما تامین شود . هرچه نور در اتاق خواب شما بیشتر باشد و زاویه های تابش نور مناسب باشد شما با اتاق دلبازتری روبرو خواهید بود. همچنین استفاده از این چراغ ها زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما را چندین برابر می کند.

اتاق خواب

برهم زدن

هیچ چیز به اندازه آشفتگی و به هم ریختگی در یک اتاق خواب کوچک  نظم را به هم نمی زند. یکی از ساده ترین راهها برای باز کردن فضا و فرار از آشفتگی و بهم ریختگی بهتر است وسایلی را که برای شما جذاب و کاربردی نیستند را از اتاق خارج سازید و بهتر است از چند اثر هنری زیبا، تابلو، گلدان و ... استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که داشتن اتاق کوچک به منزله این نمی باشد که شما  یک اتاق برهنه و استریل بدون هیچگونه وسیله ای را داشته باشید با استفاده از این وسایل میتوانید یک اتاق شاد و البته با فضای باز داشته باشید.

اندازه تختخواب

تختخواب خود را به عنوان مقیاس در نظر بگیرید

اگر اتاق خواب شما کوچک است لزوما نیاز نمی باشد که شما تختخواب کوچکی هم داشته باشید بهتر است تخت خواب شما به گونه ای باشد که فضای مناسب برای قرار دادن سایر وسایل و قطعات سرویس خواب شما را فراهم آورد. همانند تصویری که مشاهده میکنید تخت خود را طوری انتخاب کنید که بتوانید در کنار آن از یک کمد استفاده نمایید و غالبا سعی کنید از کمدهای باریک، بلند و پایه دار استفاده کنید نه کمدهای کوتاه و پهن که فضا را بسته تر نشان دهد.

رنگ اتاق خواب

رنگ های روشن و سبک را انتخاب کنید.

حتما شنیده اید که رنگ سفید برای اتاق فضای بازتری را به نمایش می گذارد. این امر به طور کلی صادق است اما این به این معنی نیست که اتاق خواب خود را مانند اتاق عمل یکدست سفید چیدمان نمایید بهتر است  رنگ سفید را همراه با سایه روشنی از رنگهای آبی و خاکستری ترکیب کنید که اتاق شما از حالت بی روحی خارج شود. اگر تمایل دارید فضای گرمتری را در اتاق خواب خود داشته باشید مب توانید از رنگهای سبز، بنفش و آبی کمرنگ نیز استفاده نمایید.





:: برچسب‌ها: تختخواب" سرویس خواب" اتاق خواب" دکوراسیون اتاق خواب" چیدمان اتاق خواب" دیزاین اتاقخواب" اتاق خواب کوچک" دیزاین اتاق خواب کوچک" تشک" روتختی" تخت خواب" ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: